Vi vet, det kan vara mycket att tänka på i dessa tider...!

Ta stöd av en HR Manager eller Interim Change Manager


Behovet av Management/HR stöd kan variera över tid och komma plötsligt när det oförutsedda händer under en tidsbegränsad period, för en dag i veckan eller på heltid. Har du i dagsläget behov av att förstärka upp och utveckla din affärsstödsfunktion så har vi nu Interim HR Manager alt. Interim Change Manager redo för olika Interimslösningar. Med lång erfarenhet och kompetens inom bland annat: Förändringsledning Chefstöd vid outplacement | Att leda genom förändring Chefstöd vid omställning och förändring | Organisationsutveckling | Ledarskapsutveckling | Medarbetarskapsutveckling. 

Klicka här om du vill ha våra kontaktuppgifter

2020-06-03


Inbjudan till webinar! 

"Att leda och anpassa arbete på distans i Corona"   

Missa inte detta! 

Måndag den 15 juni kl. 13.00-14.00 bjuder vår partner Agerus in till ett samtal och erfarenhetsutbyte mellan deltagarna (kunder/ partners) om hur Covid19 situationen påverkar människor, ledarskapet och organisationer.  

Anmäl er till webinaret den 15/6 via länken nedan;

https://lnkd.in/e2gSUNY


2020-06-03


"Att Leda på distans i krissituationer" 

Hur mår dina medarbetare därhemma? Som arbetsgivare har du samma arbetsmiljöansvar när dina medarbetare arbetar hemifrån och på distans. 

Att "Leda på distans i krissituationer" innebär att du som ledare ska ha rätt förutsättningar för att lyckas med ditt uppdrag. Det handlar alltså om att kunna ge sina medarbetare de förutsättningar som krävs för att göra ett bra jobb och säkerställa att de mår bra. Arbetsgivaren har både ett arbetsmiljöansvar och ett lagkrav att förhålla sig till när det gäller sina medarbetare som arbetar på distans eller hemifrån.

Vi tänker nytt och har tillsammans med vår partner Agerus tagit fram en digital arbetsmiljöundersökning för att mäta det digitala arbetslivet och hur det påverkar arbetsmiljön och medarbetarna. 

Klicka här om du vill läsa mer

Webinar om arbetsliv, ledarskap och medarbetarskap efter Corona den 7 maj 

Den 7 maj håller vår partners Per Zetterqvist, Senior Advisor, Agerus tillsammans med Peter Starck, psykolog ett webinar om arbetsliv, ledarskap och medarbetarskap efter Corona.

Hur har den här tiden påverkat oss? Vad har vi lärt oss av det? Vad kommer vi att tänka och göra annorlunda när det gäller ledarskap och arbetsliv när stormen bedarrat? De här angelägna frågorna kommer bland annat att tas upp i webinariet, torsdag den 7 maj kl. 14.00 - 15.00.

Läs mer och anmäl dig på länken nedan;

https://lnkd.in/dq3cHVa

"Dina beslut idag, påverkar dina möjligheter imorgon" 

När krisen är över vill du ha rätt förutsättningar - men om du tänker fel riskerar du att tappa marknadsandelar när du egentligen vill kunna återta möjligheterna.

Vi - Prestera Management, Jaxbird och Sparringpartner arbetar tillsammans för ett kraftfullt och affärsmässigt helhetsgrepp som vänder känslan av kris till känslan av nya möjligheter. 

Tillsammans bryter vi den ekonomiska stressen - Vi erbjuder tjänsten "Möjligheter i krisläge" 

Klicka här om du vill läsa mer


Aktuella nyheter 


Med anledning av Corona/Covid 19

I dagsläget är vår strategi på Prestera Management att värna om våra kunder och medarbetare, och att ta ett samhällsansvar för att minimera spridningen. Vi ställer om och ersätter de fysiska möten med digitala lösningar som exempelvis via telefon, Skype eller Teams. Vi håller oss hemma om vi känner symptom på sjukdom och vi tar inte emot besök av kunder som upplever symptom. Vi kommer att göra vårt bästa för att leveransen till dig som kund ska fortsätta som vanligt.